Top 10 Peningkatan Paling Tinggi Dalam Carian Google 2010

Senarai 10 kali ini akan memaparkan beberapa entri mengenai Carian Google. Penulis ada terbaca akhbar berita harian beberapa hari lalu. Kelihatan menarik untuk dikongsi.

Jom tengok entri pertama dalam senarai Top 10 Peningkatan Paling Tinggi Dalam Carian Google Tahun 2010:

1. Proton Inspira



Wah, nampaknya, warga Proton dan pengguna kereta nasional ini harus berbangga. Dengan status sebagai carian paling meningkat bagi tahun 2010, Proton Inspira mungkin akan mencatat keuntungan yang tinggi sepanjang pengeluarannya.

2. ipad


Produk dari Apple ini, semakin digilai oleh golongan remaja terutamanya. Pertama kali saya melihatnya, pada bulan April yang lalu. Menurut apa yang saya dengar daripada penggunanya, iPad masih belum diperkenalkan pada ketika itu, beliau sendiri membelinya dari luar negara.

Mungkin tahun 2011, Malaysia bakal menjadi lubuk utama Apple untuk memasarkan lebih banyak lagi produk iPad ini.

3. Benci Bilang Cinta

Watak Winda lakonan Marshanda, dalam sinetron Benci Bilang Cinta
Penulis bukanlah seorang yang minat dengan cerita dan drama2 bersiri. Jadi keyword ini, mungkin sedikit asing buat diri saya. Hehe.

Baru tahu, Benci Bilang Cinta ini merupakan tajuk sebuah sinetron (drama) Indonesia yang mula ditayangkan di Astro Ria, 11 Jun 2010. Lagu tema drama ini juga bertajuk Benci Bilang Cinta, nyanyian Radja, salah sebuah band popular dari Indonesia.

4. World Cup 2010


Tahun 2010 merupakan tahun bersejarah buat negara Afrika Selatan apabila menjadi hos bagi salah sebuah kejohanan terbesar di dunia, World Cup 2010.

Terbuktilah sukan bola sepak antara sukan paling popular di dunia. Lain2 kejohanan tidak tersenarai sebagai top 10 peningkatan paling tinggi dalam carian google tahun ini.

5. Justin Bieber



Penyanyi muda ini menggegarkan dunia, malahan gadis2 dan makcik2 seantero Malaysia apabila nyanyiannya yang mirip suara wanita, menjadi begitu popular!

Penulis sendiri terkejut bila first time dengar lagu Baby, rupa2nya nyanyian seorang remaja lelaki, Justin Bieber.

6. facebook



Aplikasi yang tidak asing lagi buat warga Malaysia. Tidak hairanlah tersenarai dalam carian paling meningkat tahun ini, sebab budak umur 5 tahun pun dah ada akaun facebook.

Risau juga, mudah2an ada kawalan untuk mereka yang bawah umur 18 tahun.

7. Utusan Online terkini



Utusan Online antara akhbar online nasional yang termasuk dalam senarai pada kali ini. Mungkin kerana peristiwa "Universiti of Toronto" yang berlaku beberapa bulan yang lalu. Hehe.

8. mudah.com.my Selangor


Aplikasi gudang online ini begitu popular bagi mereka yang gemar shopping secara online. Namun, carian mudah.com.my Selangor paling menonjol pada tahun ini.

Warga Selangor semakin maju nampaknya!

9. Didi games



Herk? Didi games? Permainan online ini khas untuk wanita, secara khususnya, kanak2 perempuan. Macam2 permainan ada dalam website ni.

Ops, jangan salah anggap bagaimana saya boleh tahu mengenai Didi Games. walaupun saya lelaki, saya hanya menjalankan sedikit kajian untuk mengetahui apa sebenarnya Didi Games, yang menjadi carian popular dalam senarai ini. :D

10. Fifa


Berkemungkinan carian Fifa begitu popular berikutan kejohanan World Cup 2010 dan juga pengumuman Fifa mengenai tuan rumah untuk kejohanan paling berprestij itu.

Sedikit info mengenai tuan rumah World Cup:

WC 2014 - Brazil
WC 2018 - Russia
WC 2022 - Qatar

Senarai2 mengenai statistik carian google ini akan bersambung pada entri akan datang. Jangan lupa subscribe atau jadi follower blog Senarai 10 ini.

2 Orang Komen:

  TcRaiN

December 18, 2010 at 11:46 PM

Macam mana nak tahu 10 perkara terhangat dalam carian Google ni? Dapat kat mana? Ngeee...

  Nash

December 19, 2010 at 2:10 AM

@Tcrain -> saya terbaca dalam paper. klu x silap, bharian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Koleksi Lirik Lagu